Úvodní informace (projekt již byl ukončen)
Níže uvedený přehled je kompletním a pravidelně aktualizovaným seznamem všech kurzů a seminářů nabízených v rámci projektu Alma Mater Studiorum. Ty se konají v pravidelných termínech průběžně zveřejňovaných v našem kalendáři počínaje zářím 2010 a jsou podporovány z ESF.
Hlavní důvody, proč se daných aktivit zúčastnit jsou následující:
- Připraveno je 15 seminářů a 7 exkurzí na rozličná témata se společným pojítkem EVVO, vedených odborníky v daných oblastech.
- Všechny aktivity v nabídce jsou akreditovány MŠMT a účastníci po jejich absolvování získají nejen cenné zážitky a informace, užitečné vzdělávací materiály, které budou moci použít ve výuce, ale také příslušné osvědčení o dalším vzdělávání
- Seminářů a exkurzí
se mohou zúčastnit všichni pedagogové MŠ, ZŠ, SŠ či gymnázií rozličných aprobací či zájmů (uvedené cílové skupiny jsou pouze orientační), vychovatelé i koordinátoři EVVO se zájmem o environmentalistiku.
- Můžete absolvovat jen jeden seminář nebo jednu exkurzi nebo jich můžete absolvovat více (i všechny). Každý se může zúčastnit jejich libovolného počtu.
- Semináře se budou odehrávat převážně v budovách Pedagogické fakulty UK v Brandýse nad Labem, Praze (vybavené laboratoře), příp. v konkrétních lokalitách, na které jsou zaměřeny (viz přehled níže). Řada lektorů je však připravena osobně přijet přímo do Vaši školy či uspořádat seminář v některém ze středočeských středisek environmentální výchovy či na jiném místě.
- V případě, že se z jedné školy zúčastní více jak 40 účastníků na různých kurzech, získá daná instituce kompletní knihovničku všech vzdělávacích materiálů, v rámci projektu vydaných. Ty čítají stovky plnobarevných stran zaměřených na probíraná témata v oblasti environmentalistiky.
- Pro pedagogy působících ve středočeském Kraji jsou všechny aktivity hrazeny projektem CZ.1.07/1.3.04/02.0010 a zúčastněným tak přihlášením nevznikají žádné náklady. V případě exkurzí je dokonce hrazena i doprava.
|
|
Jak se přihlásit?
Pokud Vás projekt Alma Mater Studiorum zaujal a chcete se přihlásit jako jednotlivec, není nic snadnějšího, než si vybrat konkrétní aktivitu z níže uvedeného přehledu, zkontrolovat si v kalendáři její nejbližší konání a vyplnit stručnou přihlášku. Následně obdržíte v řádu dní informační zprávu s dalšími podrobnostmi. Pokud máte zájem o více kurzů, vyplňte přihlášku pro každý z nich zvlášť. V případě jakýchkoliv dotazů či vytvoření individuálního rozvrhu se neváhejte obrátit na kontaktní osoby projektu.
Pokud máte zájem se přihlásit jako organizovaná skupina (škola, environmentální centrum či jiná instituce), minimálně alespoň deset osob, neváhejte nás kontaktovat telefonicky na čísle 725 353 003. V takovém případě lze dohodnout zcela individuální termíny, který Vám nejvíce vyhovují, vlastní místo konání (např. u Vás ve škole) a není nutné pro každou osobu jednotlivě vyplňovat přihlášku. I Vy nás samozřejmě můžete kontaktovat elektronicky.
S přihlášením prosím neotálejte, jednotlivé aktivity jsou omezeny místem i počtem opakování!
Přehled seminářů a exkurzí
Podrobnosti k jednotlivým aktivitám jsou k dispozici pod odkazy názvů. Kdy se konají se dozvíte prostřednictvím kalendáře výše (nejbližší budoucí) nebo na hlavní stránce (všechny již uskutečněné i zatím plánované). V případě dotazů nás můžete kdykoliv kontaktovat. SeminářeČíslo
|
Délka
|
Název
|
Lektor
|
Interdisciplinární propojení
|
Cílová skupina
|
1.
|
(6 h)
|
Praktické úlohy a
projekty z mikrobiologie
|
RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D.
Mgr. Eva Tarabová
|
biologie, výchova ke zdraví
|
pedagogové 2. stupně ZŠ, gymnázií a SŠ (aprobace biologie)
|
2.
|
(6 h)
|
Možnosti výtvarné
výchovy v rámci environmentálního vzdělávání na ZŠ
|
PhDr. Jan Šmíd, Ph.D.
|
VV, estetika
|
pedagogové výtvarné, resp. estetické výchovy ZŠ
|
3.
|
(6 h)
|
Jak vzdělávat
pro udržitelný rozvoj
|
PhDr. Tereza Vošahlíková
|
oblast environmentální
|
pedagogové MŠ
|
4.
|
(6 h)
|
Co je
ekologické nemůže být ekonomické? (aneb Požírají ekonomické principy
přírodu?)
|
doc. RNDr. Ing. Hana Scholleová, Ph.D.
|
matematika, ZSV, český jazyk, ekonomika, resp. ekonomika
podniku (SEŠ)
|
pedagogové SŠ (ZSV, koordinátoři EVVO, učitelé ekonomie a
matematiky) a také 2. stupně ZŠ
|
5.
|
(4 h)
|
Matematika a
environmentální výchova (Aneb kolik má housenka tělních článků?)
|
RNDr. Alice Bílá, Ph.D.
|
matematika
|
pedagogové 1. stupně ZŠ
|
6.
|
(5 h)
|
Digitální
fotografie pro potřeby učitele
|
PhDr. Petr Novotný
|
ICT
|
nespecificky - všichni pedagogové se zájmem o digitální
fotografii
|
7.
|
(6 h)
|
Statistické
zpracování dat na PC
|
RNDr. František Mošna
|
ICT
|
nespecificky - všichni pedagogové se zájmem
|
8.
|
(7 h)
|
Metody
přípravy mikroskopických preparátů pro školní výuku
|
RNDr. Eva Lišková, CSc. RNDr. Jan Mourek, Ph.D.
|
biologie
|
pedagogové 2. stupně ZŠ, gymnázií a SŠ, kteří se chtějí
naučit zpracovávat data pomocí statistických metod
|
9.
|
(7 h)
|
Metody sběru,
preparace a uchovávání přírodnin pro výukové sbírky ve škole
|
RNDr. Jan Mourek, Ph.D. RNDr. Eva Lišková, CSc.
|
biologie
|
pedagogové 2. stupně ZŠ, gymnázií a SŠ (aprobace biologie)
|
10.
|
(6 h)
|
Jak může
inspirovat lesní a venkovní pedagogika : zkušenosti z MŠ Semínko
|
Magdaléna Kapuciánová, ředitelka MŠ Semínko
v Toulcově dvoře
|
oblast environmentální
|
pedagogové MŠ
|
11.
|
(6 h)
|
Výroba z
přírodních materiálů
|
Ing. Judita Kapicová, lektorka lidové tvorby
|
pracovní činnost
|
nespecificky - pedagogové MŠ, ZŠ, SŠ (včetně vychovatelů a
koordinátorů EVVO)
|
12.
|
(6 h)
|
Ekologie
společenstev
a ekomorfologie obratlovců (Aneb Jak komu
zobák narost?)
|
RNDr. Jindra Mourková, Ph.D.
|
biologie
|
pedagogové 2. stupně ZŠ a SŠ (aprobace biologie)
|
13.
|
(6 h)
|
Proč
se nebát chemie
|
PhDr. Martin Adamec
|
chemie, průřezová témata
|
pedagogové 2. stupně ZŠ a SŠ (aprobace biologie, chemie)
|
14.
|
( 6 h)
|
Vzdělávání
(AAE) za pomoci malých živočichů
|
PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D.,
Bc. Jana Bravencová
|
oblast environmentální, průřezové téma EV
|
pedagogové MŠ a 1. stupně ZŠ
|
15.
|
(6 h)
|
Ekonaratologie:
vyprávění a příběhy o přírodě a pro přírodu
|
PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D.
|
jazyk a komunikace
|
pedagogové ZŠ se zájmem a vyprávění příběhů a narativní
pedagogiku |
Exkurze
| Délka | Název
|
Lektor
|
Interdisciplinární
propojení
|
Cílová skupina | 1.
|
5 dní
|
Vysokohorská smrčina jako
didaktický prostor
|
Ing. Jan Andreska, Ph.D.
|
Botanika, zoologie, historie
|
nespecifikováno - všichni pedagogičtí pracovníci |
2.
|
2 dny
|
Sovy jako modelová skupina
pro environmentální výchovu
|
RNDr. Jenny Andresková
|
Zoologie & IT& environmentalistika
|
nespecifikováno - všichni pedagogičtí pracovníci |
3.
|
2+1 den
|
Netopýři
jako modelová skupina pro environmentální výchovu
|
PhDr.Pavla Špringerová
|
Zoologie & IT& environmentalistika
|
nespecifikováno - všichni pedagogičtí pracovníci |
4.
|
3 dny
|
Krajina středního Polabí jako didaktický prostor
|
PaedDr. Zdeněk Souček
|
Botanika, zoologie,
|
nespecifikováno - všichni pedagogičtí pracovníci |
5.
|
3 dny
|
Příměstská krajina jako didaktický
prostor
|
PhDr. Jaroslav Vodička
|
Botanika, zoologie, geologie
|
nespecifikováno - všichni pedagogičtí pracovníci |
6.
|
3 dny
|
CHKO Český Kras a CHKO
Křivoklátsko jako výukový prostor
|
Doc.PhDr. Petr Dostál, CSc.
|
Botanika, zoologie, geologie
|
nespecifikováno - všichni pedagogičtí pracovníci |
7.
|
3 dny
|
|
Prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc. | Botanika, zoologie, geologie &
environmentalistika
|
nespecifikováno - všichni pedagogičtí pracovníci |
Shrnutí
Zaujaly Vás nabízené aktivity? Neváhejte a přihlaste se prostřednictvím připraveného formuláře nebo nás kontaktujte pro získání dalších informací.
TENTO PROJEKT JE
SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ
REPUBLIKY
Číslo projektu: CZ.1.07/1.3.04/02.0010 |